Raadsvergadering 29 oktober 2020 Rondvraag over de verkiezingen op 18 november 2020?

stemmen.jpgvrijdag 30 oktober 2020 15:12

De stempassen zijn inmiddels verzonden, maar kunnen de verkiezingen eventueel nog worden uitgesteld nu er aanvullende maatregelen zijn te verwachten....

Minister Ollongren van binnenlandse zaken zou daar gisteren een besluit over hebben genomen, althans een gesprek hebben gehad met burgemeester Beukema van Delfzijl, aldus RTV-Noord verslaggever Martin Drent.

Tweede vraag: In de media hebben we gelezen dat er nog steeds voorzitters, stembureauleden en tellers worden gevraagd voor de stembureaus. Krijgt u de bezetting wel op tijd rond.

Antwoord van burgemeester Hans Engels,

Deze vragen zijn eigenlijk voor de gemeente Delfzijl, omdat van daaruit de coördinatie en uitvoering wordt gedaan. Ik zit uiteraard wel in de overleggroep, maar had gisteren andere verplichtingen. Ik heb dus niet meegekregen wat daar besproken is. Wat ik wel weet is dat de bezetting van de stembureau volgens schema verloopt.

Volgende week dinsdag wordt in de 1e Kamer gesproken over verschillende punten rond de herindelingsverkiezingen. Er is nog van alles mogelijk. Zelfs uitstel van verkiezingen. Ook wordt gesproken over het aantal volmachten dat een stemmer mag meenemen naar het stembureau.

Wordt vervolgd!

Deze bijdrage is van Jan van Heerde en de uitgebreide reactie van burgemeester Hans Engels is hier terug te luisteren.