Fysieke campagne op laag pitje

IMG_0005b.JPGzondag 08 november 2020 14:04

ChristenUnie gaat alle dorpen en wijken Eemsdelta bezoeken. Door de strengere corona-maatregelen van nu zette de ChristenUnie haar fysieke campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen afgelopen zaterdag op een laag pitje. De partij wil mensen niet in ongemakkelijke situaties brengen

De afgelopen weken gingen de kandidaten uit Appingedam, Delfzijl en Loppersum in groepen op pad om mensen te spreken en elkaars gebied te ontdekken.
Lijsttrekker Meindert Joostens: ‘Daar wilden we mee doorgaan, maar de nieuwe corona-regels zeggen dat je buiten niet met meer dan twee mensen bij elkaar mag staan. Om mensen niet in de verlegenheid te brengen zetten we dat voorlopig stil. Ontwikkelingen in de gemeente Delfzijl ken ik goed, zoals een goed sociaal beleid, stimulering werkgelegenheid, de centrumontwikkelingen en het Marconi-project met camperplaatsen en het nieuwe strand. Maar ik wil ook heel graag meer leren over projecten in Appingedam en Loppersum. Zoals de afgelopen weken over nieuwbouw en de versterkingen, het werk van zorgcorporaties, het vrijwilligerswerk van dorpsverenigingen en de vernieuwing van zorgcomplexen’.

Ina Schenkel-Zandvoort uit Appingedam, tweede op de lijst vult aan: ‘Tot nu toe gingen we met drie of vier op pad. Erg jammer dat we zaterdag niet gingen, maar het virus moet onder controle komen. Niet op pad gaan gaf ons het onprettige gevoel ‘op je handen te moeten zitten’. Het bezoeken van elkaars gebied en projecten is zo leuk en bevalt zo goed, dat we daar straks mee door willen gaan, na de verkiezingen en volgend jaar. Want Eemsdelta heeft meer dan 30 kernen, die kun je ook niet leren kennen in een aantal weken. Daarom maken wij – als het weer mag – een plan om alle dorpen en wijken te bezoeken, om mensen te spreken en elkaars projecten te leren kennen’.

‘Maar alles is zeker niet stilgezet’, vertelt Gert Drenth uit Middelstum en derde op de ChristenUnie lijst: ‘We gaan door men onze sociaal media campagne. En we plaatsen ook advertenties in diverse media om onze standpunten naar voren te brengen. En uiteraard zijn we ook te vinden op onze website: www.eemsdelta.christenunie.nl

Deze week zal onze folder bij ruim 20.000 adressen worden bezorgd.

We hopen ons zo voldoende te hebben gepresenteerd. En anders mag iedereen ons bellen, we geven graag een toelichting op waar wij voor staan’.

De foto geeft een doorkijkje van de “Brouwerstil” naar molen de “Stormvogel” in Loppersum.
Test: Lijststrekker en huidig wethouder Gemeente Delfzijl Meindert Joostens
foto: Jan van Heerde