Erepenning Gemeente Eemsdelta voor Meindert Joostens (ChristenUnie) 13 september 2023

IMG_5220banner.JPGdonderdag 14 september 2023 17:30

Woensdag 13-9-2023 was dan de afscheidsreceptie van voormalig wethouder Gemeente Eemsdelta Meindert Joostens. Hij ging op 1-9-2023 met welverdiend pensioen en is inmiddels opgevolgd door wethouder David de Jong. Zie elders op deze website.

De afscheidsreceptie werd gehouden in het Schathoes op Landgoed Ekenstein. Het was een gezellige drukte in het rustieke Schathoes. Als kadotip had Meindert gekozen voor donaties aan Hospice de Schutse Appingedam.
Na een warm welkom volgden zoals gebruikelijk de sprekers. De aftrap was natuurlijk voor Burgemeester van Eemsdelta Ben Visser. En verrassing, Meindert vierde vandaag ook zijn 66 verjaardag! Dus moest er gezongen worden: "Er is er één jarig, hoera, hoera..." De kleinkinderen genoten zichtbaar van dit moment.
Ben Visser blikte verder terug op de periode dat Meindert werkte bij de Politie maar had ook veel te vertellen over zijn periode als wethouder van deze gemeente.

Als blijk van waardering ontving Meindert Joostens de Erepenning van de Gemeente Eemsdelta. Een bijzondere penning die nu voor de tweede keer werd uitgereikt. Daarbij natuurlijk een Oorkonde. Meindert was zichtbaar ontroerd bij het ontvangen van de prachtige penning. Zijn vrouw Anita ontving een prachtig boeket bloemen.
Uiteraard waren ook de kinderen en kleinkinderen van Meindert aanwezig. Eén van de kinderen -Meindert jr. zoals burgemeester hem benoemde- haalde herinneringen op van vroeger en als 'huiswerk' kreeg hij als cadeau het "kookboek voor pensionado's" aangeboden.

Het laatste woord was ook dit keer weer voor Meindert met hier en daar een kwinkslag. Het verhaal dat hij het huwelijk van een echtpaar heeft gered zorgde voor veel hilariteit.....
Hij bedankte de aanwezigen en ook dank aan zijn Hemelse Vader voor al het goede aan hem geschonken.
Namens de fractie van de P.v.d.A. Eemsdelta de felicitaties door middel van zeventien prachtige rode rozen, overhandigd door Joop van der Lei.
Toen was het afscheid nemen van Meindert en zijn vrouw Anita onder het genot van een hapje en een drankje.
Deze bijdrage is van fractieassistent ChristenUnie Jan van Heerde.
De foto's staan in de rechterzijbalk op deze website en op onze Facebookpagina.