Ledenvergadering ChristenUnie Eemsdelta 1-6-2023

IMG_4880a (1)banner.JPGzaterdag 03 juni 2023 20:32

Donderdag was de ledenvergadering van ChristenUnie Eemsdelta. Dit keer gehouden in het Muzeeaquarium in Delfzijl.

Persoonlijk was ik daar nog niet eerder geweest, maar ik kan u vertellen het is zeer zeker de moeite waard. Sterkte nog, wij gaan er zeker nog een keer kijken!

De vergadering werd op christelijke wijze geopend door voorzitter Bram van der Krieke bijgestaan door de secretaris Alida Weisbeek-Feenstra en penningmeester Mariska Bosch. Na het behandelen van de 'zakelijke' stukken volgde er een lange pauze waarin een ieder even het Muzeeaquarium kon bekijken. Te kort natuurlijk....

Na de pauze het woord aan Meindert Joostens. Hij gaf een toelichting op zijn beslissing om te stoppen als wethouder ChristenUnie Gemeente Eemsdelta. Daarbij kwamen ook de politieke onderwerpen aan de orde die hij -tot zijn spijt- niet kan afmaken, zoals bijvoorbeeld het cultuurcentrum, inclusief bib en andere projecten.

De fractievoorzitter Ina Schenkel-Zandvoort vertelde waar de fractie de afgelopen periode mee bezig is geweest en de werkbezoeken die in de gemeente zijn gebracht. Ook kwam de ledenwerving -met name de jongeren- ter sprake.

Tenslotte was het woord aan Margriet Donker-van Der Vinne. Zij gaf -als statenlid- een inkijkje in de politiek op provinciaal niveau en over de onderhandelingen om te komen tot een coalitieakkoord. Haar verwachting is dat dit toch wel voor de zomer geregeld zou kunnen zijn.

We kunnen terugkijken op een geslaagde avond.

Deze bijdrage -evenals de foto's die in de zijbalk staan- zijn van Jan van Heerde
fractieassistent ChristenUnie Eemsdelta.