David de Jong beoogd opvolger van wethouder Meindert Joostens

IMG_4134banner.JPGwoensdag 28 juni 2023 11:55

In september gaat wethouder Meindert Joostens van de gemeente Eemsdelta met pensioen. Fractie en bestuur van de ChristenUnie Eemsdelta hebben gezocht naar een ervaren opvolger die relatief gemakkelijk kan instromen. Die is gevonden in David de Jong (62).

KnipselDe Jong is geboren in Friesland, opgegroeid in de Noordoostpolder en vanaf 1979 Groninger. Sinds 2018 woont hij in Peize (Dr). Hij werkte ruim 39 jaar in het onderwijs als docent, directeur en interimmanager. Vanaf 1990 was hij betrokken bij de politiek in de stad Groningen. Eerst als steunfractielid, daarna 15 jaar als raadslid en fractievoorzitter (1994-2009). In 2021-22 was hij wethouder in de gemeente Midden-Groningen. Na de verkiezingen van 2022 maakt de ChristenUnie daar geen deel meer uit van het college van B&W.

Hij is zeer gemotiveerd om als wethouder in Eemsdelta aan de slag te gaan. Een gemeente met veel kansen en zeker ook de nodige uitdagingen.
"We hebben er veel vertrouwen in dat er met David een goede opvolger is gevonden. De fractie van de ChristenUnie gaat David in september voor benoeming aanbevelen bij de gemeenteraad van Eemsdelta", aldus Ina Schenkel- Zandvoort, fractievoorzitter van de ChristenUnie.

Eemsdelta, 28 juni 2023