Geslaagde kledingactie van de ChristenUnie Eemsdelta

20231111_140659.jpgzaterdag 11 november 2023 18:15

Ondanks de stromende regen is er veel kleding gebracht. Hartverwarmende verhalen hebben we gehoord van verschillende gevers. Van alles is gebracht en dankbaar in ontvangst genomen.....

Geslaagde kledingactie van de ChristenUnie Eemsdelta.

Op 11 november gaan de kinderen met een lampion langs de deuren om te zingen van Sint Maarten, de bisschop van Tours, die de helft van zijn mantel aan een bedelaar heeft geschonken toen hij nog een Romeinse soldaat was.

De ChristenUnie Eemsdelta heeft op deze dag meegedaan aan de kledingactie georganiseerd door Stieneke van der Graaf, onze Groningse kandidaat ChristenUnie nummer 9 voor de Tweede Kamer verkiezingen.
De ingebrachte kleding gaat naar de dak- en thuislozenopvang Open Hof in Groningen.

Ondanks de stromende regen is er veel kleding gebracht. Leden van de ChristenUnie Eemsdelta hebben veel zakken en dozen met kleding uit kofferbakken en van achterbanken in ontvangst genomen en bij Centrum Kabzëel naar binnen gebracht. Hartverwarmende verhalen hebben we gehoord van verschillende gevers. Over waarom hier en nu de kleding gegeven wordt voor dit doel en ook over de inhoud van de zakken en dozen.

Van zelfgebreide sokken tot zo goed als nieuwe winterjassen. Van speciaal voor deze actie nieuw gekochte kleding tot het opruimen van kleding van een overleden dierbare. Van alles is gebracht en dankbaar in ontvangst genomen.

Bijzonder dat in 2023 in navolging van een goede daad van een Romeinse militair bij de stadspoort van Amiens in de vierde eeuw na Christus wij nu nog steeds niet alleen Sint Maarten vieren, maar ook onze kleding geven aan wie dat nodig heeft. Iedereen die aan dit succes heeft bijdragen, hartelijk bedankt!

Deze bijdrage is van fractievoorzitter Ina Schenkel-Zandvoort.